Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vážená autorko, nezpochybňuji žádnou z vámi uváděných příčin nedostatku kantorů, ale většina z nich zde byla téměř vždy. To, že někteří lidé utíkají od své původní profese, také není nic nového.

Jenže kdysi dávno (ještě před třiceti lety) se téměř nestávalo, že by čerstvý absolvent učitelského oboru do školství nenastoupil. Obávám se proto, že jedna z podstatných příčin nedostatku mladších je již na pedagogických (i ostatních) fakultách, kam jsou přijímáni studenti, kteří pro tuto práci nemají ani ty nejzákladnější předpoklady a kteří se nikterak netají tím, že nikdy učit nepůjdou.

0 0
možnosti
ZR

Děkuji za názor. Ze statistik ovšem plyne, že těch "útěkářů" je prostě více , než bývalo...Máte pravdu, že dříve se opravdu nestávalo (a já jsem státnicovala před už mnoha lety:-)), aby z učitelských oborů tolik lidí nešlo učit. Byla jsem tehdy výjimka (šla jsem pracovat do médií), ostatní kolegové zhruba z 80% šli opravdu učit. Ale i při tom svém "útěku" jsem tušila, že jednou učit určitě půjdu.

Co se týká nových kantorů, kteří jsou absolventy pedag.fakult, nemohu k tomu téměř nic říci, protože se s nimi prostě nepotkám. Za posledních x let k nám do školy nastoupily jen dvě mladičké kolegyně a jsou obě vynikající.

0 0
možnosti
VS

A proč by tam zůstávali důchodci? Přivydělat si můžou i jinde aniž by jim nějaký hošík házel na hlavu ... no to je jedno co.

0 0
možnosti
ZR

Děkuji za příspěvek. Myslela jsem učitelé-důchodci, i když máte pravdu, že by mohli (samozřejmě) jít dělat na důchod i něco jiného.Ale znáte to - většinou i na stará kolena rádi děláme to, co jsme dělali celý život (nebo většinu života). Kolegové-důchodci zaskakují docela rádi....ale zatím jsou to jen záskoky:-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4261x
Jsem srdcem i duší kantorka, i když původně jsem dělala v rádiu. A protože mě baví psát, tak jsem si spojila současnou a minulou profesi a píšu hlavně o škole, ale občas i o něčem jiném...co život přinese:-)

Seznam rubrik