Kdo nemá na skipasy v Krkonoších, ať nelyžuje

      Hlavní lyžařská střediska Krkonoš jsou z hlediska cen permanentek úplně mimo českou realitu. Stačí si vzít kalkulačku.

 

    Když tento týden střediska uveřejnila ceny permanentek, byla jsem hned ve střehu. Chystáme se  dva dobří lyžaři na tři dny na hory v hlavní sezoně, takže kalkulačku připravit a jde se na to.

Cena 1 denní permice do areálu Černá hora-Pec pod Sněžkou pro osobu : 850 Kč – 44 km sjezdovek. Cena 1 denní permice do Špindlu pro osobu: 890 Kč – 25 km sjezdovek. Cena 1 denní permice Dolomity Superski (Alpy, Itálie) pro osobu: 1500 Kč (59 euro)  – 1220 km sjezdovek. Rakousko Ski Amadé za osobu: 1 300 Kč (51 euro) – 760 km sjezdovek. (Odkazy na letošní přehledy cen jsou pod textem.)

   U výčtu bych mohla skončit, protože toho hlavního rozdílu, totiž jaké možnosti lyžování v Alpách zákazník má (25 krát více sjezdovek za 1,7 krát vyšší cenu), a to jsem vzala opravdu tu dražší variantu (největší lyžařský cirkus Evropy Sella Rondu), si povšimne každý sám a je to do očí bijící. Když půjdeme do nějakého menšího střediska v Rakousku, tak ten rozdíl bude ještě větší. Ale já mám stejně ještě něco na srdci.

    Krkonoše mám za bukem. Od nejbližší krkonošské sjezdovky bydlím deset minut autem. Na lyžích mě můj táta (zarytý lyžník ověšený medailemi ze sjezdu a obřího slalomu) tahal už od roka a půl, jen co jsem začala chodit. Mám ke Krkonoším prostě silný vztah. Rodina tam kdysi vlastnila chaloupku, na střední škole jsem do Krkonoš jezdila na školní chalupu přímo do první zóny, vypravuji sem každým rokem lyžařské kurzy, učím mít ráda hory i své děti. A tak mě prostě štve, kolik lidí si tu radost z lyžování v nejlepších místech Krkonoš s nejhezčími stráněmi a výhledy prostě musí nechat ujít. Kolik dětí se postaví na lyže na lyžařském kurzu a pak už jen sporadicky nebo jen na malých šleprech a nebo vůbec.

   Vím, můžete říci to, co by mi asi řekli majitelé vleků a lanovek. Kdo na to nemá nebo komu se to nelíbí, ať sem nejezdí! Dobrá tedy. My, zarytí lyžaři, co si prostě musíme každou zimní sezonu dobře zalyžovat a ušetříme si, budeme jezdit do Alp, protože je to daleko výhodnější. A ostatní?

   Možná by stačilo jen nechtít peníze vložené do podnikání (stavba nových lanovek, doprovodných objektů, nákup roleb, zasněžování)  tak rychle zpět. Vždyť v Alpách místy vznikala nová střediska na zelené louce, a přece tam nejsou tak vysoké ceny (vzhledem ke kupní síle obyvatel) jako u nás. Je škoda, že se do podnikání pustili zrovna lidé, kteří myslí hlavně na výdělek a ostatní aspekty, které toto zdražování oblíbeného sportu v Česku má, je moc nezajímají. Další Krkonoše tady totiž už jaksi nemáme….

 

http://www.dolomitisuperski.com/it

https://www.skiresort.cz/cenik/                                                      

https://www.skiareal.cz/cenik-ski-arealu-2017-2018-desktop

https://www.skiamade.com/cs/zima/skipasy

 

Autor: Zuzana Růžičková | neděle 12.11.2017 17:32 | karma článku: 40,95 | přečteno: 7667x