Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JR

To skoro vypadá, jako by dnes byly všechny školy stejné a chystala se nějaká dramatická změna.

Rodiče, kteří mají nějaký zájem o to, jak bude jejich dítě vzděláváno už ho teď dováží, dokonce se kvůli tomu stěhují (virtuálně či skutečně) do spádové oblasti zvolené školy. Spádovost je největší zlo, kterým nejvíc trpí ty kvalitní školy, které musejí vzdělávat spádové děti nespolupracujících ignorantů místo toho, aby mohly pracovat s dětmi rodičů, kterým na vzdělání jejich potomků záleží a jstou ochotni pro to něco se školou dělat. Je to fajn pro ty spádové děti, ale už míň fajn to je pro ty, jejich spádová škola je špatná a žádný lege artis způsob, který by zaručil přístup do nějaké lepší školy, neexistuje (s výjimkou soukr. škol, které ale nejsou všude a pro mnohé jsou finančně nedosažitelné).

Snadné řešení ale není. Dokud stát bude nutit rodiče posílat děti do školy, musí zajistit dosažitelnost takového zařízení. Jediná možnost je zvýšení kapacit v oblastech, kde jsou žádané školy, aby se dostalo nejen na spádové, ale i na ty, kteří tam chtějí z důvodu kvality.

0 0
možnosti
JK

Tak přece žák nebude daleko dojíždět, když má školu 10 minut pěšky že?

0 0
možnosti
ZZ

Když se podívám kolem na školky, tak vidím, že ty nejvyhledávanější jsou soukromé a placené rodiči.

Ředitelkou je zpravidla někdo s pedagogickým vzděláním, ale personál tvoří převážně nekvalifikované ženy - a někdy ani neumí česky.

A světe div se ! Nikdo si nestěžuje a dětem se tam líbí.

;-D;-D;-D

0 0
možnosti
JS

Jelikož ve školce je hlavní přístup k dětem a ten pedagogické vzdělání ani žádné školení nezaručuje :-)

1 0
možnosti
VP

Měla jste smůlu,ale já když už jsem narazil namatikáře nebo fyzikáře tak rozhodně neměl pedagogickou fakultu.

1 0
možnosti
Foto

Asi bych s vámi nemohl úplně souhlasit. Vzhledem k tomu, co leze dnes z pedagogických fakult, si skoro myslím, že ing. strojař či stavař bude tu matematiku učit lépe, že absolvent peďáku. Navíc bude mít návaznost na praxi, což je i u matematiky dosti důležité. Ona se ta matematika neučí jen pro matematiku samotnou, ale je to nástroj, jak popsat dění okolo nás. Je to jazyk, pro který si sahají různé (většinou) přírodní vědy.

Ony se bohužel na peďákách učí dnes dosti velká zvěrstva zaklínající se moderními metodami učení, ale reálný pokrok nikde. Krásné to vyjádřil Feynman ve své knize "To nemyslíte vážně, pane Feynmane" v kapitole o kagokultických vědách.

Musím se přiznat, že když jsem před celkem dosti lety začínal učit, byl jsem pouhým inženýrem stavařem (obor geodézie) a bylo mi předhazováno, že nejsem ani pedagog. No nic, dodělal jsem si peďák, odborné předměty. Následně mi ale bylo předhazováno, že jsem sice kvalifikovaný, nikoliv však aprobovaný, učitel matematiky. Nešť, na aprobaci jsem se sice vykašlal, ale udělal si postgraduální doktorát z aplikované matematiky (zejména statistika a diferenciální geometrie ploch, ale záběr byl samozřejmě širší). Tehdy (2009) to stačilo. A ejhle, nyní bych snad ani tu matematiku učit nemohl (nějakou dobu už neučím, šel jsem podnikat). A přitom ještě dnes dostávám emaily od studentů, které jsem připravil na vysokou školu, kde mi děkují, že tu matiku na VŠ zvládli levou zadní - jistě, asi větší díl zásluh mají sami studenti, ale přeci jen, dobrý pocit zůstává i mě. Zřejmě tedy jako neaprobovaný učitel bych si dnes ani neškrtl. A přitom mám, přiznám se, že neskromný, ale velmi vtíravý, pocit, že té matematiky a toho jak učit, abych studentům ukázal krásu této vědy (pravda, někteří čistě přírodní vědci matematiku za vědu nepovažují, chybí totiž přímé testování teorií - schválně nepíši potvrzení, neboť teorii nelze potvrdit, lze ji jen vyvrátit - experimentem) zvládám poněkud více, než dnešní absolventi peďáku.

0 0
možnosti
ZR

Ale to je skvělé,že jste uměl studenty zaujmout! Pokud máte vše,jak píšete,na SŠ určitě budou mít zájem...Jinak k tomu, kdo dnes leze z ped.f.s matikou...tak chci upozornit, že téměř nikdo. Moje byv.zacka u mě byla na násleších minulý školní rok - dala se sama na učitelství matiky..byla prvák VŠ, chytrolinka. Říkala,že ani nemají vlastní kruh...jsou tam jen 3...

0 0
možnosti
PK

Bohužel všechna podobná opatření jako zrušení maturity z matematiky,zavedení špatně nesmyslné inkluze nebo zrušení známkování jsou určovány snahou Evropské unie snížit vzdělanost lidí ,aby se pak s nimi dalo dobře manipulovat.

4 0
možnosti
VN

Byly doby , kdy maturita z matiky také nebyla a kvalita českého školství byla mnohem lepší než dnes..

1 0
možnosti
JV

Když může již dávno učitel ve strojírenské fabrice dělat vedoucího výroby, proč by nemohl ing. strojař učit na odborné škole i bez toho švindlkurzu, kterému se říká pedagogické minimum a na kterém si někdo akorát dobře mastí kapsy?

5 0
možnosti
BP

Hehe, radši nadšený amatér než zkyslý profesionál.

Hlavně mne baví, že po roce domácí výuky má ještě nějaká úča odvahu se považovat za nepostradatelnou.

2 4
možnosti
ZR

A mě Baví, Bohumile, jak se tady každý, kdo prošel základkou ev.střední pasuje do odborníka na školství. Tak to je fakt k popukání! :-)))

Snad si, milý Bohumile, nemyslíte, že on line výuka bude napořád, viďte? Nebo se řadíte mezi ty, co nevidí ani kousek za roh...

1 2
možnosti
VN

Tento blog na mne dělá dojem výkřiku do tmy kvalifikované, ale neúspěšné kantorky, která obavy, aby to do toho důchodu nějak doklepala. Aby nepřišel sice nekvalifikovaný, ale lepší učitel a ona by byla bez práce.

Jinak mám známého. Je to vystudovaný strojař. Je to obrovský fanda do historie. Troufnu si tvrdit, že jeho znalosti jsou větší, než znalosti většiny kvalifikovaných učitelů dějepisu. Celý život se věnuje vzdělávání dospělých- školení a přípravě dělníků z fabrik. Proč by tento známý nemohl učit dějepis na ZŠ ? Vždyť by byl lepší , než většina kvalifikovaných učitelů....

6 2
možnosti
JK

Dovolím si nesouhlasit. Ten Váš známý, by se možná hodil na nějaké gymnázium. Ale pokud má zkušenosti hlavně z přípravy dospělých a je fanda do oboru, tak se obávám, že na ZŠ by bez nějakého dalšího vzdělání moc prospěšný nebyl. Vím, o čem mluvím. Roky jsem připravovala maturanty na přijímačky z chemie, soukromě doučovala, vedla kurzy. Teď učím chemii/ přírodopis v 8. a 9. třídě a je to teda zatracený rozdíl. Na to nestačí být fanda a odborník. Je potřeba ještě spousta dalších kompetencí, které široká veřejnost odmítá učitelům přiznat.

2 2
možnosti
PO

Zajímalo by mě, jak by autorka, v roli ministryně školství, navrhovala zajistit: "vystudované učitele chybějících aprobací přitáhli do problémových regionů"?

Nedovedu si představit částku, která by pedagoga z Prahy (nebo StČ kraje, do Prahy dojíždějícího) motivovala jít učit na Chebsko. Přesuny opačným směrem jsou naopak běžné.

Pokud za tím není plán na obnovení umístěnek, tak je nutné respektovat realitu s tím, že kvalifikovaní učitelé (někde) nejsou a nebudou. To nemá šanci změnit žádná vláda, žádné opatření.

Naopak to bude ještě horší, jak začnou odcházet starší (kvalifikovaní) učitelé do důchodu a stávající důchodci začnou ukončovat dohody.

Kde nejsou učitelé, nastane... slučování a uzavírání škol.

Mimochodem - v téhle situaci je zajímavé si připomenout 7 let starý článek, který současnou situaci předpověděl:

https://www.e15.cz/domaci/problem-ve-skolstvi-nekvalifikovanych-ucitelu-je-17-tisic-hrozi-kolaps-1065269

2 1
možnosti
LP

S vládou souhlasím. Někteří učitelé na pedagogických fakultách jsou naprosto nekompetentní. Znám i z krátké vlastní zkušenosti, sestřenice tam taky učí (jako PhD student). Je mnoho VŠ absolventů nepedagogických oborů, kteří mohou být výbornými učiteli. Najít kvalitního, to je věc ředitelů škol. U angličtiny je to běžné a funguje už dlouho, rodilý mluvčí je velmi vítán. Stejně tak mohou být dobří pedagogové lidé z praxe - ekonomové, výzkumníci, malíři atp. VŘ musí být cílené - pokud uvidím, že matikář váhá u derivací trigonometrických funkcí - jednoznačná známka nekompetence. Pokud nepedagoga příjmu, tak mu dám zpětnou vazbu...a tak dále. Nepedagog sám o sobě není problém.

0 0
možnosti
ZR

Ale prosím vás...vy derivace...já tu vedu disputace o ZŠ. Na SŠ jsou odborníci běžně...někde tvoří většinu sboru...

Nerozumíte rozdílu mezi tím 45 min vykládat derivace a integrály a oproti tomu na 2.st řešit vedle výuky trojčlenky dítě s LMD,ADHD, přítomnost asistentky, Pepík nechce sedět takhle s tím, Karel má dyskalkulii, čili jiné testy, předtím pořešit ovoce do škol, hovor s rodičem atd atd atd...

4 0
možnosti
  • Počet článků 50
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4261x
Jsem srdcem i duší kantorka, i když původně jsem dělala v rádiu. A protože mě baví psát, tak jsem si spojila současnou a minulou profesi a píšu hlavně o škole, ale občas i o něčem jiném...co život přinese:-)

Seznam rubrik