Děkujeme za pochopení.
V33l95a58d74i72m97í24r 70T37e52m94l86í19k
...není to tak dávno, kdy, bez ohledu na dosud vyžadované kvalifikační předpoklady ve zdravotnictví měli pečovat o nemocné v nemocnicích "poučení laici" .... Časem možná dojdeme k tomu, že Vám praktik na slepé střevo z počítače vytiskne manuál a Vy si doma v obýváku tu operaci střihnete sami....
L93u11k93á46š 45Š93m65a28h34e29l
Zásadní problém je v tom, že dobrý učitel musí umět dvě věci:
1) Musí znát svůj obor (respektive obory - obvykle min. 2, někdy je vhodné znát i hraniční věci z dalších oborů, třeba fyzikář by měl znát do značné míry i matematiku, biolog i biochemii apod.), a to na nejméně o stupeň vyšší úrovni než jeho žáci/studenti.
2) Musí umět učit. To znamená využít různé metody a obecně svůj obor podat tak, aby to bylo snadno pochopitelné, a zároveň nikoliv výrazně zkreslené.
A obě věci jsou stejně důležité. Odborník "z praxe" bude pravděpodobně umět "jedničku" (i když i zde lze někdy s úspěchem pochybovat, protože většinou bude více specializovaný), ale často bude mít závažné mezery v "dvojce". Takové lidi jsem zažil občas na vejšce - něco dělali na špičkové úrovni, ale nám neuměli vysvětlit základy svého oboru. Typický absolvent pedagogické fakulty zase bude nedostatečně kvalifikován v "jedničce", tedy alespoň pro výuku na středních odborných školách a gymnáziích. Ideální učitel přírodních věd by měl mít přírodovědnou fakultu (pro fyziku matfyz) a pedagogický základ... K tomu by to mělo směřovat.
Z32u35z30a58n22a 29R10ů77ž58i71č70k72o20v69á
Pane Lukáši, je představa mnohých lidí, že všichni učitelé mají pedagogické fakulty. Není tomu tak. Například já jsem absolventem Přírodovědecké fakulty UK obor biologie a matematika, a to také učím. Kolegové běžně studují odborné fakulty, které naprosto běžně (dnes už převážně ony), učí budoucí učitele učit odborné předměty na 2.st a SŠ. Filozofické fakulty, FTVS , MatFyz atd.
J95i49ř28í 20K52u28b19í64č31e90k
Jako by to bylo tak, že nikdo nekontroluje, jak kdo učí, a když už to zkontroluje, tak není cesta, jak zatlačit na případného učitele, aby se nevhodných metod vzdal a osvojil si lepší a jako by neexistovala možnost, že pokud se vyhozený špatný učitel uchází o práci jinde, tak ředitel zatelefonuje druhému a dozví se o uchazeči pravdu. Jako by ve školství panovala silná nespolupráce a každý byl na všechno sám a navíc bez kontroly. Což mi připadá celkem hrozné. Kdyby tohle fungovalo, bylo by možné tu a tam nějakého šikovného nepedagoga klidně přijmout.
Z14u87z39a32n98a 15R71ů38ž90i49č71k92o22v24á
Šikovného nepadagoga tu a tam zaměstnávají školy již dnes. Tzv. na výjimku..a tak by to mělo zůstat.
Žebříčky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Blog Info
Blogy projdou zásadní změnou, podívejte se jakou
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Martin Mařák
PRO na Malém rynku
- Ondřej Šebesta
Základní pilíře populismu a generál na Hradě
- Jan Pražák
Mají mít staří lidé přednost?
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky
- Milena Zelenková
Rómové se bouří před brněnským soudem
- Josef Nožička
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu nerozumím
- Markéta Šichtařová
Návod na opravu naší ekonomiky
- Karel Trčálek
Lidem, majícím radost z teroristického útoku v Krasnogorsku, opravdu rozumím
- Ivana Dianová
Billa šok
- Petr Hannig
Nejistota ve všem
- Vladimír T. Gottwald
Úsměvy a úšklebky CXXXII. (o jilmové aleji a vytížné Sněmovně)
- Irena Fuchsová
Můj život s Kukurou
- Ladislav Pokorný
Vláda by měla zvážit nařízení, kterým bude stanoveno, že v Česku se už žije líp
- Miroslav Václavek
Hnutí ANO a jeho majitel Andrej Babiš jsou bezpečnostním ohrožením České Republiky