Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

...není to tak dávno, kdy, bez ohledu na dosud vyžadované kvalifikační předpoklady ve zdravotnictví měli pečovat o nemocné v nemocnicích "poučení laici" .... Časem možná dojdeme k tomu, že Vám praktik na slepé střevo z počítače vytiskne manuál a Vy si doma v obýváku tu operaci střihnete sami....;-D

0 1
možnosti

Zásadní problém je v tom, že dobrý učitel musí umět dvě věci:

1) Musí znát svůj obor (respektive obory - obvykle min. 2, někdy je vhodné znát i hraniční věci z dalších oborů, třeba fyzikář by měl znát do značné míry i matematiku, biolog i biochemii apod.), a to na nejméně o stupeň vyšší úrovni než jeho žáci/studenti.

2) Musí umět učit. To znamená využít různé metody a obecně svůj obor podat tak, aby to bylo snadno pochopitelné, a zároveň nikoliv výrazně zkreslené.

A obě věci jsou stejně důležité. Odborník "z praxe" bude pravděpodobně umět "jedničku" (i když i zde lze někdy s úspěchem pochybovat, protože většinou bude více specializovaný), ale často bude mít závažné mezery v "dvojce". Takové lidi jsem zažil občas na vejšce - něco dělali na špičkové úrovni, ale nám neuměli vysvětlit základy svého oboru. Typický absolvent pedagogické fakulty zase bude nedostatečně kvalifikován v "jedničce", tedy alespoň pro výuku na středních odborných školách a gymnáziích. Ideální učitel přírodních věd by měl mít přírodovědnou fakultu (pro fyziku matfyz) a pedagogický základ... K tomu by to mělo směřovat.

0 0
možnosti

Pane Lukáši, je představa mnohých lidí, že všichni učitelé mají pedagogické fakulty. Není tomu tak. Například já jsem absolventem Přírodovědecké fakulty UK obor biologie a matematika, a to také učím. Kolegové běžně studují odborné fakulty, které naprosto běžně (dnes už převážně ony), učí budoucí učitele učit odborné předměty na 2.st a SŠ. Filozofické fakulty, FTVS , MatFyz atd.

3 0
možnosti

Jako by to bylo tak, že nikdo nekontroluje, jak kdo učí, a když už to zkontroluje, tak není cesta, jak zatlačit na případného učitele, aby se nevhodných metod vzdal a osvojil si lepší a jako by neexistovala možnost, že pokud se vyhozený špatný učitel uchází o práci jinde, tak ředitel zatelefonuje druhému a dozví se o uchazeči pravdu. Jako by ve školství panovala silná nespolupráce a každý byl na všechno sám a navíc bez kontroly. Což mi připadá celkem hrozné. Kdyby tohle fungovalo, bylo by možné tu a tam nějakého šikovného nepedagoga klidně přijmout.

0 0
možnosti

Šikovného nepadagoga tu a tam zaměstnávají školy již dnes. Tzv. na výjimku..a tak by to mělo zůstat.

1 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS